5 DIY SEO tricks til dig
DIY SEO er for dig der selv har mod på at gå i gang med lidt søgemaskineoptimering på din hjemmeside.
Kigge med her og find ud af hvordan du gør og hvor du får 5 Do It Yourself tricks der styrker din SEO.
- Lav en søgeordsanalyse og vælg de søgeord og fraser som du gerne vil findes på. Vær opmærksom på at det ord du tænker er relevant ikke nødvendigvis er det som din kunde ville søge på
- Brug dine søgeord på Google og se hvordan dine konkurrenter ligger og hvilke der ligger på side 1 af Google. Lav en plan, ud fra resultaterne, for hvad du kan gøre på dine hjemmeside for at ligge bedre i resultatet. Hvis du ikke kan prøv at finde andre søgeord
- Kig på dine sidetitler og meta beskrivelser. De skal meget gerne indeholde dine vigtigste ord du gerne vil findes på. Det er med til at sikre en bedre placering på Google
- Brug tid på dine SEO tekster! Bruger du kun få linier til at beskrive din ydelse, så får Google ikke mulighed for at forstå hvad din side egentlig omhandler. Sørg for at få beskrevet ydelsen godt og med de relevante søgeord
- Troværdighed og autoritet! Ekstra bonus der styrker din placering hos Google er gode relevante links fra
Læs om hvad du kan gøre og hvad du skal undgå i forhold til Google. Find ud af hvad Google rangerer din side på og undgå at bliver straffet på placeringerne i søgeresultaterne.
JEG LOVEDE DIG 5 TIPS, MEN JEG HAR FAKTISK 2 MERE TIL DIG
Google stiller 2 helt gratis værktøjer til rådighed for dig og som jeg vil sige er næsten helt uundværlig i forhold til at se hvem der besøger din hjemmeside og hvilke ord de bruger for at finde dig.
Værktøj 1: Google Analytics
Google analytics: Du vil rigtig gerne vide hvilke sider dine bruger klikker sig ind på når de har fundet dig på Google. Her et tip til et filter:
- I venstre side klikker du på “Adfærd” –> Vælg “Websiteindhold” –> Og så “Landingssider.”
- Øverst klikker du “Tilføj segment,” vælger “Organisk trafik” og fjerner “Alle brugere.”
Nu har du tal for, hvor meget af din organiske trafik, der lander på hvilke undersider.


Værktøj 2: Google Search Console
Google search console, måske bruger du det allerede, men gør du ikke, bør du bruge det!
Der er en vejledning til integration på siden når du går ind på Google search console.
Brug Google Search Console til at checke blandt andet:
- Om Google har problemer med at crawle på din hjemmeside med sine bots
- Din linkstruktur, hvor er dine links placeret på dine sider
- De søgeord du får trafik fra