Content marketing er en stor og væsentlig del af arbejdet med SEO (Søgemaskineoptimering).
Det handler om at skabe og ramme din målgruppe med relevant indhold i god kvalitet som kan findes og indekseres af Google.
Begrebet dækker over forskellige typer af indhold på din hjemmeside. Det kan være tekster, videoer, grafik, billeder, lyd og video.
Målet er at dit indhold skal skabe værdi for din målgruppe, give dem svar og viden som de har brug for eller søger efter og er en del af salgstragten.
Tekster er ofte det der fylder mest på en side. Disse er med til at hjælpe din besøgende til at forstå hvad din hjemmeside handler om.
Hvilke ydelser eller produkter er det du sælger, og ikke mindst hjælpe dem til at tage en beslutning om hvorfor det er netop dig de skal vælge.
Teksternes indhold er også det Google primært vil kigge på når din side skal indekseres.
Netop derfor er det vigtigt at dine tekster har den rette længde, er overskuelige og hvordan de er struktureret på din side. Det er en vigtig faktor for at komme til at ligge højt i søgeresultaterne at dit content er i orden.
Derfor skal du starte med dine SEO tekster når du går i gang med at søgemaskineoptimere din hjemmeside.
Der er flere ting du skal have i tankerne når du begynder at skrive tekster til din hjemmeside. Det kræver en god viden og en koncentreret indsats, så du sikrer at du får lavet godt indhold og får målrettet det mod dine kunder korrekt.