SØGEORDSANALYSE

 – HVAD ER DET OG HVORFOR DET ER NØDVENDIGT

En søgeordsanalyse er en vigtig del af SEO arbejdet og er en afdækning af de potentielle ord eller sætninger der kan være med til at få din hjemmeside til at ligge højt på Google i søgninger.

Med andre ord, du skal finde de ord du gerne vil findes på.

Vi skal have et overblik over hvad der er af potential og relevant trafik for dig.

Spørg dig selv: ”Er der nogen der søger efter mit produkt? Hvis ingen søger efter mit produkt kan jeg ikke blive fundet, men kan jeg finde nogen der søger efter det som mit produkt løser?”

Hvad gør man? Du kigger på din hjemmeside, dit produkt, serviceydelse.

Skriv ned på papir, alle de ord der relaterer sig til det.

Lav en idé liste med ord og kombinationer du tænker du kan/vil findes på.

Hvilke områder arbejder jeg indenfor, find ord der dækker over det jeg sælger/ydelser?

Find kategorier, find ud af hvad du skal være synlig på og hvordan du bliver synlig på det.

Det kan være en god ide at starte med at gå ind på din hjemmeside og finde de ord der beskriver din hjemmeside.

Søgeordet er det du taster ind i Googles søgefelt når du vil finde oplysninger om et eller andet.

Google søgefelt eksempel

HVILKE ORD SKAL DU VÆLGE I DIN SØGEORDSANALYSE?

Mangler du inspiration til at søgeord og sætninger kan du finde reelle søgninger der har været foretaget på Google på denne side:

https://neilpatel.com/ubersuggest/

HER HAR DU ENDDA MULIGHED FOR AT INDTASTE DINE KONKURRENTERS HJEMMESIDE FOR AT FÅ ENDNU FLERE SØGEORDS IDÉER.

Ubersuggest søgeordsanalyse

SKAL JEG HJÆLPE DIG MED SØGEORDENE?

Sammen kigger vi på hvad det er for nogle ord og sætninger du potentielt kan blive fundet på og hvad der har relevans for dig.

Vi vælger dine keywords ud fra:

  • Antal søgninger (nok søgninger og helst mange søgninger
  • Lav Konkurrence
  • Relevans
  • Nok søgninger
  • og så skal der være indhold på vores side der matcher de ord vi vælger

Husk altid at tænke ud fra hvad kunden søger

Hvad søger mine potientielle kunder efter?

Hvad søger mine potientielle besøgende efter?

Hvad søger mine potientielle gæster efter?

Her er det vigtigt at være åben og undersøge hvad det er dine kunder søger på. Måske er det slet ikke du tror de søger på? I sidste ende er det dine kunder ”bestemmer” hvad dit produkt hedder.

Tænk over: Hvilket problem løser mit produkt? Hvilke spørgsmål giver jeg svar på?

Og husk at spørge dine nuværende kunder, hvad det er de har fundet dig på?

Hvad søgte de efter da de skulle bruge netop din ydelse?

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn
Scroll til toppen